Σεισμοί, πλημμύρες, εκρήξεις ηφαιστείων, ισχυρές βροχοπτώσεις, τσουνάμι και πυρκαγιές πλήττουν τον πλανήτη από άκρη σε άκρη, αφήνοντας συχνά πίσω τους πολλά θύματα. Ποτέ δεν πρέπει να αφήνουμε τα πράγματα στην τύχη τους, έστω και αν δεν μπορούμε να τιθασεύσουμε την αγριότητα της φύσης. Μπορούμε όμως να προστατευθούμε καλύτερα.
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων οι μαθητές/τριες της Ε' τάξη δημιούργησαν ομάδες εργασίας την ''ΑΣΦΑΛΕΙΑ'' την ''ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ'' την ‘’ΕΥΘΥΝΗ'' και την ''ΠΡΟΛΗΨΗ''. Αναζήτησαν πληροφορίες για τις φυσικές καταστροφές και για την συμπεριφορά τους απέναντι σε αυτές, πειραματίστηκαν δημιουργώντας ένα δικό τους ηφαίστειο, έμαθαν τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης και να κάνουν σχέδιο σε περίπτωση κινδύνου. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μεταμορφωθούν σε μικρούς πυροσβέστες και να ενημερωθούν για το έργο των πυροσβεστών, όταν η Πυροσβεστική υπηρεσία της πόλης μας επισκέφθηκε το σχολείο μας.
Οι μαθητές κα μαθήτριες της Στ΄ τάξης αξιοποιώντας τον δεύτερο θεματικό κύκλο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων αλλά και την διδακτέα ύλη της Ιστορίας πραγματοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Από την προεπαναστατική Τριπολιτσά και την άλωση στη Βαυαροκρατίας. Η ιστορία γίνεται βίωμα μέσα από τοπόσημα της πόλης σήμερα» σε συνεργασία με τη Δημοτική Βιβλιοθήκη της Τρίπολης και την κυρία Κ. Κόκλα. Σκοπός της περιήγησης είναι να έλθουν σε επαφή οι μαθητές και οι μαθήτριες με το
παρελθόν της πόλης. Αφετηρία του προγράμματος ήταν η εκκλησία της Μεταμορφώσεως , η μία από τις 7 πύλες του τείχους της πόλης, και ο αδριάντας του Μ. Δούνια, του πρωτοπορθητή της Άλωσης. Ακολουθώντας οδωνυμία της πόλης οι μαθητές και ο μαθήτριες στάθηκαν στην πλατεία Άρεως και συγκεκριμένα στο Μνημείο αρχιερέων και προκρίτων αλλά και στον αδριάντα του Θ. Κολοκοτρώνη. Επόμενοι σταθμοί-τοπωνύμια ήταν το Δικαστικό Μέγαρο και το Πολεμικό Μουσείο (ξενάγηση από τον Σμήναρχο Δ. Φωτόπουλο). Αξίζει να σημειωθεί ότι τα παιδιά είχαν προετοιμάσει στην τάξη μακέτα χαράσσοντας οδούς με ονόματα αγωνιστών του ’21, δημιουργώντας πλατείες με αντίστοιχα ονόματα και γράφοντας σχετικές πληροφορίες. Στο τέλος, ήρθαν σε επαφή με πρωτογενείς πηγές της ιστορίας μας, συμμετείχαν στην ανάσυρση και διάσωση ιστορικών τεκμηρίων με βιωματικό τρόπο αναδεικνύοντας την παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά.
Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων για την ευαισθητοποίηση σε θέματα αναπηρίας και ευαλωτότητας, με τίτλο ‘’Γέφυρες χτίζουμε φράγματα γκρεμίζουμε’’ οι μαθητές/τριες της Ε' τάξης κατανόησαν τις δυσκολίες των ατόμων με αναπηρία και καλλιέργησαν την ενσυναίσθηση, τον σεβασμό και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Παρακολούθησαν βίντεο σχετικά με την αναπηρία, έμαθαν για τον Μπετόβεν και την Έλεν Κέλερ και γνώρισαν αθλήματα των Παραολυμπιακών αγώνων.Μέσα από βιωματικές δραστηριότητες ένιωσαν λίγο ως τυφλοί, ζωγράφισαν με το στόμα, προσπάθησαν να επικοινωνήσουν χωρίς να μιλούν, άγγιξαν και ένιωσαν το σύστημα γραφής και ανάγνωσης των τυφλών. Τα Εργαστήρια ολοκληρώθηκαν με την επίσκεψη στο ΚΔΑΠ ΑμΕΑ του Δήμου Τρίπολης, περνώντας δημιουργικό χρόνο με τα παιδιά που φιλοξενούνται εκεί. Όμορφες στιγμές με μεγάλες αγκαλιές, με υποσχέσεις φιλίας, επικοινωνίας, ανταλλαγής δώρων και πολλές συγκινήσεις, όταν την ώρα του αποχαιρετισμού, η Βαλεντίνα χάρισε το λούτρινο αρκουδάκι της στην Παρρέσα μέλος του ΚΔΑΠ.
Στα πλαίσια του πρώτου κυκλου των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων υλοποιήθηκε ,στο χώρο του ΚΔΑΠ ΑΜΕΑ του Δήμου, εκπαιδευτικό πρόγραμμα με θέμα « Γέφυρες χτίζουμε...φράγματα γκρεμίζουμε». Οι μαθητές αφού απόλαυσαν παιχνίδια με τα παιδιά του ΚΔΑΠ, αντάλλαξαν όμορφες δημιουργίες, κατανόησαν ότι όλοι είμαστε διαφορετικοί αλλά ίσοι.Τέλος έδωσαν υπόσχεση σε μελλοντική επικοινωνία με γράμματα ενώνοντας τα χαμόγελά τους και τις σκέψεις τους. Ευχαριστούμε πολύ την κ. Χριστίνα Αγγελοπούλου για τη φιλοξενία της!!!